NYA BILDER!!!!
Andersson
2007-10-12 19:23:53 UTC
http://www.flickr.com/photos/***@N08/?saved=1
Lars E. Pettersson
2007-10-12 19:42:14 UTC
Janne, exakt VAD i följande text är det som du inte förstår?

"Ert interna bråk har INGET med amatörradio att göra och passar därmed
inte i denna nyhetgrupp, detta oavsett om de inblandade i bråket är
radioamatörer eller ej."

Vore tacksam om du även besvarade följande fråga som jag nu ställt ett
antal gånger utan att få svar.

"Om du prompt vill låta alla ta del av dessa länkar så har din förening
en länksida, varför inte använda den istället?"

Tror för övrigt att du når fler personer via din förenings hemsida, än
via denna nyhetsgrupp. Folk har ju av en mycket tydlig anledning "flytt"
denna grupp...

73 de Lars, sm6rpz
Marcus Strömberg
2007-10-14 10:35:32 UTC
Post by Lars E. Pettersson
Tror för övrigt att du når fler personer via din förenings hemsida, än
via denna nyhetsgrupp. Folk har ju av en mycket tydlig anledning "flytt"
denna grupp...
Kan någon som inte har några personliga intressen eller bindningar i
detta bråk på ett tydligt och pedagogiskt sätt förklara vad det går
ut på? För en fåkunnig som undertecknad ser det bara ut som
meningslösa tjyvnyp.
--
Marcus

***@abc.se
Hans Johansson
2007-10-14 10:56:23 UTC
Jag tror med full övertygelse att ingen av de inblandade varken vill eller
kan förklara så att det blir i närheten av begripligt.

Frågan som jag ställer mig och som många andra kanske borde göra är: Behöver
vi verkligen veta ???

Jag ser mycket tydliga liknelser med de historier som har gått att betrakta
på TV3?s nya program Grannfejden.

Hasse
Marcus
Hans Johansson
2007-10-14 11:38:16 UTC
Så rart, tittar ni på Grannfejden? Trevligt?

Marcus
Marcus Strömberg
2007-10-14 13:26:51 UTC
2007-10-14 14:27:31 UTC
Nej, jag erhöll ett e-mail från "Janne" till min privata adress som jag
vidarebefodrade till gruppen. Eftersom jag inte önskar någon "privat"
konversation med honom så spärrade jag samtliga hans adresser och lade ut
hans svar här istället till allmänt beskådande.

Hasse
Marcus
Marcus Strömberg
2007-10-14 13:24:32 UTC
Post by Hans Johansson
Jag tror med full övertygelse att ingen av de inblandade varken vill eller
kan förklara så att det blir i närheten av begripligt.
Inte de inblandade, utan någon som står utanför bråket men ändå har
något slags överblick och kan förklara vad saken gäller.
Post by Hans Johansson
Frågan som jag ställer mig och som många andra kanske borde göra är: Behöver
vi verkligen veta ???
Givetvis *behöver* vi inte kunskaperna, om vi inte vill värdera
stridigheterna rätt och försöka skapa oss en egen bild av dem.
--
Marcus

***@abc.se
.-.